torsdag den 29. september 2011

Der var engang en dug

Den boede hos en dame, der hed Trine. Det var farligt, måtte den sande, for en dag blev den slagtet og brugt til en kjole.

60er inspireret shift-dress i efterårsfarver syet af en dug og mørkebrun twill. Garanteret fri for kaffepletter og brunsviger, eftersom den aldrig har været i brug. Hverken dug eller kjole. Kjolen er til vores barnepige, der nyekviperet med både kjole, nederdel og bukser drager mod Staterne på lørdag.

Mønster: Simplicity 2922 med lidt ændringer og justeringer

Stof: Dug i kraftig twill agtigt materiale samt mørkebrun twill. Orange knap & hvid piping.




...og så lige en smule sennep


13 kommentarer:

  1. hej
    den kjole er da bare for sød, gid det var mig som skulle få den.

    et rigtig godt snit på kjolen.

    SvarSlet
  2. Fantastisk kjole - skulle ønske den var min!

    SvarSlet
  3. Hmm.....har stor beundring for dine kreationer. Jeg køber det ene stykke stof efter det andet, uden at vide hvad jeg skal bruge det til!

    SvarSlet
  4. Guri så lekker!!! Veldig, veldig fiiin!

    SvarSlet
  5. den der dug har ikke levet forgæves,den kjole er jo gudesmuk.

    SvarSlet
  6. Wow en kjole!! Flot snit og specielle ærmer. Du sender da den smarteste barnepige afsted!!

    SvarSlet
  7. Hvor er det bare en flot kjole!
    Eigtig efterårsfin:)

    SvarSlet
  8. Åhr, hvor er den fin, Trine!

    Hvor er senneps-fløjlsstoffet fra, det er dælme fint? Og den helt rigtige efterårsfarve...

    SvarSlet
  9. Signe, det er dælme et godt spørgsmål. Jeg er ikke sikker, men det kunne godt være fra frautulpe.de

    og tak allesammen.

    SvarSlet
  10. Sikke en heldig barnepige... :o)
    Meget smuk kjole du har kreeret. Jeg har surfet lidt rundt på nettet, for at finde mønstret du har angivet, men uden det store held. Vil du løfte sløret for, hvor du har købt Simplicity 2922?

    SvarSlet
  11. Jeg har sandsynligvis købt mønstret på enten ebay eller etsy
    kh

    SvarSlet