onsdag den 22. januar 2014

Coatigan i uldblanding

Jeg har boet i denne coatigan siden den blev færdig i lørdags. Kommentarerne omkring den har været fra den ene yderlighed til den anden. 'Er den ikke konet?' Det var mere en konstatering end en kommentar fra mandens side. 'Åååårrrrhhh, mor - den er fed'! Sagde teen-trolden. 'Næh, den ser rar ud, Trine - sådan en må du godt lave til mig' - citat Farmor! Konklusion - konet på den cool måde, måske?

Den er i hvert fald et nemt projekt. Stoffet er fra den evigt fristende Rikke/Stofdepotet - og der går nok omtrent 1,5 m til sådan en jakke-ting. Sådan ca.

Mønstret er en lettere omskrivning af model 24022 fra Stof og Stil - og jeg skal dælendytme ha' mange flere af den slags.

One very easy project made with a wool blend from Stofdepotet and this pattern from Stof og Stil (slightly altered). I have practically lived in this 'coatigan' since i finished is last Saturday. Many many more of these to come.







30 kommentarer:

  1. Knallfin! Stoffet var lekkert, og snittet pent.

    SvarSlet
  2. Stilig på så mange måter! Men jeg skulle gjerne sett den på deg;)

    SvarSlet
    Svar
    1. det var lige det jeg ville sige, vil meget gerne se den på dig! :-)

      Slet
  3. Den er über lækker. Er kanterne rå (altså på nær halsen)?? Jeg syede en cardigan, der ligner, hos Nanna (mønsterkonstruktør) i efteråret, og jeg har haft den på næsten hver eneste dag siden!! Virkelig en god sy-investering :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ikke rå, nej. Jeg har lavet ombuk foran og forneden samt manchetter i ærmerne.

      Slet
  4. Super fin - tror jeg må blive en copycat ;0)

    SvarSlet
  5. Jøsses, den er cool og på ingen måde konet. Jeg må have mutti i gang med pindene.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har vel ikke din omskrivning nedskrevet?

      Slet
    2. Malene, den er jo syet ;-). Ændringerne er minimale. Jeg har blot fjernet ca 5 cm ned foran på langs, hvor den egentlig skulle lukkes - og så bare lavet et ombuk til vrangen. Et dobbelt ombuk ville have været endnu bedre - eller en belægning. Håber det gi'r mening?

      Slet
    3. Årh for pokker, det kan jeg da godt se nu. Det er mig der altid kun skimme-læser ;) Men flot det er den!

      Slet
  6. Kært barn har mange navne, men jeg holder med teen trolden. Den er über FED..!!
    Og lækker stof. :o)

    SvarSlet
  7. Uh den er lækker!
    Hvis dén er konet er jeg også ;-).

    SvarSlet
  8. yeah - cool konet, det lyder som noget der liiige passer til mig for tiden :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. ...også velkommen til dig i Kone-klubben, Kone-Karen :-)

      Slet
  9. den er da også ALT ALT for lækker... Konet eller ej, hvis det ser sådan ud at gå konet klædt så vil jeg være stolt af at bære den beskrivelse

    SvarSlet
  10. Den er virkelig skøn, sådan en skal jeg have svigermutti til at sy mig <3

    SvarSlet
  11. Fed coatigan. Men hold op, hvor er din skrifttype irriterende at læse...

    SvarSlet
  12. Hey Trine, that looks great! May I ask you what exactly you have altered on the pattern? Thanks a lot! Sandra

    SvarSlet
    Svar
    1. Sandra - I can't even remember right now. But it was very little, I altered it.

      Slet